POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI | |||
![]()
Tekst austriackiego dramatopisarza Thomasa Bernharda, analizujący rolę i kondycję aktora. MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI to spowiedź starego, wielkiego artysty, opowieść o jego stosunku do autorów i publiczności. Bolesny i ponadczasowy dramat. Tytułowa postać wzorowana jest na wybitnym niemieckim aktorze, Bernhardzie Minettim, przyjacielu i długoletnim współpracowniku Thomasa Bernharda, z którego autor robi symboliczną figurę Aktora. W tej roli Jan Peszek.
Thomas Bernhard MINETTI. PORTRET ARTYSTY Z CZASÓW STAROŚCI Reżyseria: Andrzej Domalik Przekład: Monika Muskała Scenografia i kostiumy: Jagna Janicka Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Muzyka: Mateusz Dębski Ruch sceniczny: Vova Makovskyi Producent wykonawczy: Rafał Rossa Realizacja światła: Rafał Piotrowski Realizacja dźwięku: Tatiana Czabańska Obsada: Jan Peszek, Małgorzata Zajączkowska, Zofia Domalik, Łukasz Borkowski, Vova Makovskyi, Natalia Stachyra, Marta Sutor, Monika Szwajnos, Aleksander Kaźmierczak Premiera: 7 czerwca 2021
|
POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW | |||
![]()
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak Przekład: Bartosz Wierzbięta Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna Scenografia i światło: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa Mixer Choreografia: Arkadiusz Buszko Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Obsada: John Keating – Wojciech Malajkat Chris – Weronika Łukaszewska Todd Anderson – Adrian Brząkała Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski Pan Perry – Paweł Pabisiak Knox Overstreet – Radomir Rospondek Charlie Dalton – Jakub Sasak Steven Meeks – Aleksander Sosiński Richard Cameron – Jędrzej Wielecki Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
SZATAN SHOW |
STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW | |||
![]()
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak Przekład: Bartosz Wierzbięta Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna Scenografia i światło: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa Mixer Choreografia: Arkadiusz Buszko Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Obsada: John Keating – Wojciech Malajkat Chris – Weronika Łukaszewska Todd Anderson – Adrian Brząkała Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski Pan Perry – Paweł Pabisiak Knox Overstreet – Radomir Rospondek Charlie Dalton – Jakub Sasak Steven Meeks – Aleksander Sosiński Richard Cameron – Jędrzej Wielecki Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
SZATAN SHOW |
SŁONECZNI CHŁOPCY | |||
![]()
Neil Simon
SŁONECZNI CHŁOPCY Reżyseria: Marcin Hycnar Przekład: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Wojciech Stefaniak Kostiumy: Martyna Kander Reżyseria światła: Karolina Gębska Muzyka: Mateusz Dębski Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Obsada: Al Lewis – Artur Barciś Willie Clark – Cezary Żak Pielęgniarka – Martyna Krzysztofik Ben Silverman – Fabian Kocięcki Premiera: 9 grudnia 2021 Historia dwóch zapomnianych aktorów, którzy swoimi skeczami przez lata rozbawiali publiczność całego kraju, skupiając przed telewizyjnymi ekranami całe rodziny. Postrzegani jako nierozłączny duet, w rzeczywistości nie mogą znieść swojego towarzystwa. Od lat są skłóceni i nie utrzymują kontaktu. Jednak pewnego dnia otrzymują intratną propozycję powrotu do studia telewizyjnego ze swoim legendarnym popisowym numerem. Czy wygrają wzajemne animozje, potrzeba bycia w centrum uwagi, a może jednak chęć bycia razem? SŁONECZNI CHŁOPCY są jubileuszowym spektaklem Cezarego Żaka, który w 2021 roku obchodzi swoje 60. urodziny oraz Artura Barcisia, świętującego swoje 65. urodziny.
|
SZATAN SHOW |
SŁONECZNI CHŁOPCY | |||
![]()
Neil Simon
SŁONECZNI CHŁOPCY Reżyseria: Marcin Hycnar Przekład: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Wojciech Stefaniak Kostiumy: Martyna Kander Reżyseria światła: Karolina Gębska Muzyka: Mateusz Dębski Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Obsada: Al Lewis – Artur Barciś Willie Clark – Cezary Żak Pielęgniarka – Martyna Krzysztofik Ben Silverman – Fabian Kocięcki Premiera: 9 grudnia 2021 Historia dwóch zapomnianych aktorów, którzy swoimi skeczami przez lata rozbawiali publiczność całego kraju, skupiając przed telewizyjnymi ekranami całe rodziny. Postrzegani jako nierozłączny duet, w rzeczywistości nie mogą znieść swojego towarzystwa. Od lat są skłóceni i nie utrzymują kontaktu. Jednak pewnego dnia otrzymują intratną propozycję powrotu do studia telewizyjnego ze swoim legendarnym popisowym numerem. Czy wygrają wzajemne animozje, potrzeba bycia w centrum uwagi, a może jednak chęć bycia razem? SŁONECZNI CHŁOPCY są jubileuszowym spektaklem Cezarego Żaka, który w 2021 roku obchodzi swoje 60. urodziny oraz Artura Barcisia, świętującego swoje 65. urodziny.
|
SŁONECZNI CHŁOPCY | |||
![]()
Neil Simon
SŁONECZNI CHŁOPCY Reżyseria: Marcin Hycnar Przekład: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Wojciech Stefaniak Kostiumy: Martyna Kander Reżyseria światła: Karolina Gębska Muzyka: Mateusz Dębski Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Obsada: Al Lewis – Artur Barciś Willie Clark – Cezary Żak Pielęgniarka – Martyna Krzysztofik Ben Silverman – Fabian Kocięcki Premiera: 9 grudnia 2021 Historia dwóch zapomnianych aktorów, którzy swoimi skeczami przez lata rozbawiali publiczność całego kraju, skupiając przed telewizyjnymi ekranami całe rodziny. Postrzegani jako nierozłączny duet, w rzeczywistości nie mogą znieść swojego towarzystwa. Od lat są skłóceni i nie utrzymują kontaktu. Jednak pewnego dnia otrzymują intratną propozycję powrotu do studia telewizyjnego ze swoim legendarnym popisowym numerem. Czy wygrają wzajemne animozje, potrzeba bycia w centrum uwagi, a może jednak chęć bycia razem? SŁONECZNI CHŁOPCY są jubileuszowym spektaklem Cezarego Żaka, który w 2021 roku obchodzi swoje 60. urodziny oraz Artura Barcisia, świętującego swoje 65. urodziny.
|
CASA VALENTINA | |||
![]()
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski Obsada: Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, [Piotr Machalica]/Maciej Kowalewski, Rafał Mohr, Cezary Żak Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
CASA VALENTINA | |||
![]()
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski Obsada: Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, [Piotr Machalica]/Maciej Kowalewski, Rafał Mohr, Cezary Żak Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
CASA VALENTINA | |||
![]()
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski Obsada: Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, [Piotr Machalica]/Maciej Kowalewski, Rafał Mohr, Cezary Żak Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
OSZUŚCI | |||
![]()
Michael Jacobs
OSZUŚCI Reżyseria: Jan Englert Przekład: Michał Ronikier Scenografia: Arkadiusz Kośmider Kostiumy: Dorota Williams Opracowanie muzyczne: Agnieszka Szczepaniak Obsada: Michalina Łabacz, Gabriela Muskała, Beata Ścibakówna, Piotr Grabowski, Filip Pławiak, Zbigniew Zamachowski Pokazy przedpremierowe: czerwiec, lipiec 2020; premiera: 25 września 2020 Wysokiej próby komedia, zbudowana z intryg i sieci małych kłamstw między dwoma małżeństwami w średnim wieku i ich zakochanymi, wchodzącymi w dorosłe życie dziećmi. Amerykański dramatopisarz Michael Jacobs zadaje w "Oszustach" pytania o kondycję współczesnej rodziny oraz o… małżeńską nudę. Temat poważny, ale podany lekko i z poczuciem humoru. Mierzą się z nim trzy pary współczesnych kochanków: Monika (Beata Ścibakówna) i Howard (Piotr Grabowski), Sam (Zbigniew Zamachowski) i Grace (Gabriela Muskała) oraz ich dzieci Michelle (Michalina Łabacz) i Allen (Filip Pławiak). Podczas rodzinnej kolacji życie wszystkich przewraca się do góry nogami... Producent: Beta-Art fot. Yato Photography
|
OSZUŚCI | |||
![]()
Michael Jacobs
OSZUŚCI Reżyseria: Jan Englert Przekład: Michał Ronikier Scenografia: Arkadiusz Kośmider Kostiumy: Dorota Williams Opracowanie muzyczne: Agnieszka Szczepaniak Obsada: Michalina Łabacz, Gabriela Muskała, Beata Ścibakówna, Piotr Grabowski, Filip Pławiak, Zbigniew Zamachowski Pokazy przedpremierowe: czerwiec, lipiec 2020; premiera: 25 września 2020 Wysokiej próby komedia, zbudowana z intryg i sieci małych kłamstw między dwoma małżeństwami w średnim wieku i ich zakochanymi, wchodzącymi w dorosłe życie dziećmi. Amerykański dramatopisarz Michael Jacobs zadaje w "Oszustach" pytania o kondycję współczesnej rodziny oraz o… małżeńską nudę. Temat poważny, ale podany lekko i z poczuciem humoru. Mierzą się z nim trzy pary współczesnych kochanków: Monika (Beata Ścibakówna) i Howard (Piotr Grabowski), Sam (Zbigniew Zamachowski) i Grace (Gabriela Muskała) oraz ich dzieci Michelle (Michalina Łabacz) i Allen (Filip Pławiak). Podczas rodzinnej kolacji życie wszystkich przewraca się do góry nogami... Producent: Beta-Art fot. Yato Photography
|
Poprzednie | 67891011121314 | Następne |