ICH CZWORO
2019-08-28 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
WEEKEND Z R.
Autor: Robin Hawdon
Reżyseria Krystyna Janda
Scenografia: Maciej Maria Putowski
Kostiumy: Tomasz Ossoliński
Światło: Dariusz Kuc
Występują: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska/Aleksandra Justa, Piotr Borowski, Lech Łotocki/Cezary Żak, Piotr Machalica, Rafał Mohr/Jacek Poniedziałek

Nawet najbardziej misterny plan może wziąć w łeb, jeśli komuś nieopatrznie wymknie się o jedno słowo za dużo? Szalona komedia charakterów i sytuacji, zrealizowana w niekonwencjonalnej interpretacji. Clarice postanawia wykorzystać służbowy wyjazd męża Rogera i zaprasza na weekend Rodneya, architekta wnętrz, oraz Roberta, swojego włoskiego kochanka. Sęk w tym, że interesy Rogera to także jedynie przykrywka dla schadzki, którą zaplanował z najlepszą przyjaciółką Clarice, Daisie? Precyzyjny plan rozpada się jednak niczym domek z kart, co wywołuje lawinę nieporozumień i komplikacji. Hawdon, jeden z najpopularniejszych autorów angielskich komedii i fars, napisał ?Weekend z R.? specjalnie dla Och-teatru i Krystyny Jandy. 

Czas trwania:110 minut, 1 przerwa
2019-08-28 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
CASA VALENTINA
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski
Obsada: 

Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak

 

Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy: Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak i Joanna Gleń.
SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA

 
2019-08-29 19:00 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
KLAPS! 50 TWARZY GREYA

Reżyseria: John Weisgerber
Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta
Scenografia i kostiumy: Paulina Czernek
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Magdalena Kłosińska

Obsada: 

Magdalena Lamparska, Marta Walesiak, Mateusz Damięcki


Europejska premiera spektaklu, który w  Ameryce cieszy się wielkim powodzeniem. Sztuka nawiązująca do "Pięćdziesięciu twarzy Greya" E. L. James - najsłynniejszego światowego czytadła dla kobiet. Tę wyśmianą i lekceważoną książkę przeczytało najwięcej kobiet na świecie, w USA już w ciągu trzech pierwszych miesięcy powieść sprzedała się w liczbie 20 milionów egzemplarzy! J. S. Blair, I. M. MacIntyre, J. A. Millan, S. A. Moran, C. J. Munch, A.M. Scheffler, I.P. Whalen napisali sztukę, która jest subtelną kpiną z tej książki i z takiego rodzaju literatury. Na scenie spotykamy autorkę książki i dwójkę stworzonych przez nią postaci, które kłócą się z autorką o ich wizerunki i zalety intelektu i charakteru. Spektakl muzyczny, ze znakomitymi piosenkami i z lekkością, która oczaruje widzów.
2019-08-29 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
CASA VALENTINA
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski
Obsada: 

Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak

 

Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy: Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak i Joanna Gleń.
SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA

 
2019-08-30 19:00 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
KLAPS! 50 TWARZY GREYA

Reżyseria: John Weisgerber
Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta
Scenografia i kostiumy: Paulina Czernek
Producent wykonawczy i asystent reżysera: Magdalena Kłosińska

Obsada: 

Magdalena Lamparska, Marta Walesiak, Mateusz Damięcki


Europejska premiera spektaklu, który w  Ameryce cieszy się wielkim powodzeniem. Sztuka nawiązująca do "Pięćdziesięciu twarzy Greya" E. L. James - najsłynniejszego światowego czytadła dla kobiet. Tę wyśmianą i lekceważoną książkę przeczytało najwięcej kobiet na świecie, w USA już w ciągu trzech pierwszych miesięcy powieść sprzedała się w liczbie 20 milionów egzemplarzy! J. S. Blair, I. M. MacIntyre, J. A. Millan, S. A. Moran, C. J. Munch, A.M. Scheffler, I.P. Whalen napisali sztukę, która jest subtelną kpiną z tej książki i z takiego rodzaju literatury. Na scenie spotykamy autorkę książki i dwójkę stworzonych przez nią postaci, które kłócą się z autorką o ich wizerunki i zalety intelektu i charakteru. Spektakl muzyczny, ze znakomitymi piosenkami i z lekkością, która oczaruje widzów.
2019-08-30 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
CASA VALENTINA
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski
Obsada: 

Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak

 

Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy: Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, Piotr Machalica, Rafał Mohr, Cezary Żak i Joanna Gleń.
SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA

 
2019-08-31 19:00 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
WANIA, SONIA, MASZA I SPIKE

Tłumaczenie: Bogusława Plisz-Góral
Reżyseria: Maciej Kowalewski
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Światło: Adam Czaplicki
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Asystentka scenografa i kostiumologa:Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera:Ewa Ratkowska
Asystent producenta wykonawczego: Michał Poniatowski

Obsada: 

Ewa Błaszczyk, Dorota Landowska, Małgorzata Rożniatowska/Jowita Budnik, Marianna Janczarska, Maciej Kowalewski, Wojciech Zieliński

 
Czas trwania: 100 minut, jedna przerwa
Data premiery: 15 grudnia 2018

Wania i jego adoptowana siostra Sonia, rodzeństwo w średnim wieku, dzielą dom po rodzicach w Bucks County w Pensylwanii. W idyllicznej scenerii domu na wzgórzu na tarasie z pięknym widokiem na staw popijają poranną kawę. Mają imiona bohaterów Czechowa nadane przez rodziców – entuzjastów teatru. Wania i Sonia nigdy nie musieli dorosnąć. Opiekowali się teraz już zmarłymi rodzicami, nie mają pracy. Pieniądze zapewnia im ich siostra Masza, słynna aktorka seriali klasy premium („Lady killer” to jej najsłynniejsza rola), która jest właścicielem domu i płaci rachunki. Wania (który jest gejem) i Sonia (która zawsze przypomina wszystkim, że została adoptowana) spędzają dni, rozpamiętując wszystkie stracone szanse, zastanawiając się, czy gaj dziewięciu wiśni na ich posiadłości to już wiśniowy sad i opłakują swój raczej czeski los w życiu. Jedynym innym mieszkańcem domu jest sprzątaczka Kasandra, która podobnie jak jej imienniczka, ma skłonność do wypowiadania strasznych i absurdalnych proroctw, w które nikt nie wierzy, a które czasami się sprawdzają. Ta „sielanka” zostaje przerwana niespodziewaną wizytą Maszy, niosącą ze sobą falę dramatu, niekończącą się litanię sukcesów i niepewności oraz znacznie młodszego, wspaniałego acz raczej pustego kochanka o imieniu Spike...
PRODUKCJA: FIRMA "EWA" EWA BŁASZCZYK-JANCZARSKA
Spektakl jest realizowany za zgodą Samuel French Inc., za pośrednictwem AGENCJI ADiT.
2019-08-31 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
WANIA, SONIA, MASZA I SPIKE

Tłumaczenie: Bogusława Plisz-Góral
Reżyseria: Maciej Kowalewski
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Światło: Adam Czaplicki
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Asystentka scenografa i kostiumologa:Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera:Ewa Ratkowska
Asystent producenta wykonawczego: Michał Poniatowski

Obsada: 

Ewa Błaszczyk, Dorota Landowska, Małgorzata Rożniatowska/Jowita Budnik, Marianna Janczarska, Maciej Kowalewski, Wojciech Zieliński

 
Czas trwania: 100 minut, jedna przerwa
Data premiery: 15 grudnia 2018

Wania i jego adoptowana siostra Sonia, rodzeństwo w średnim wieku, dzielą dom po rodzicach w Bucks County w Pensylwanii. W idyllicznej scenerii domu na wzgórzu na tarasie z pięknym widokiem na staw popijają poranną kawę. Mają imiona bohaterów Czechowa nadane przez rodziców – entuzjastów teatru. Wania i Sonia nigdy nie musieli dorosnąć. Opiekowali się teraz już zmarłymi rodzicami, nie mają pracy. Pieniądze zapewnia im ich siostra Masza, słynna aktorka seriali klasy premium („Lady killer” to jej najsłynniejsza rola), która jest właścicielem domu i płaci rachunki. Wania (który jest gejem) i Sonia (która zawsze przypomina wszystkim, że została adoptowana) spędzają dni, rozpamiętując wszystkie stracone szanse, zastanawiając się, czy gaj dziewięciu wiśni na ich posiadłości to już wiśniowy sad i opłakują swój raczej czeski los w życiu. Jedynym innym mieszkańcem domu jest sprzątaczka Kasandra, która podobnie jak jej imienniczka, ma skłonność do wypowiadania strasznych i absurdalnych proroctw, w które nikt nie wierzy, a które czasami się sprawdzają. Ta „sielanka” zostaje przerwana niespodziewaną wizytą Maszy, niosącą ze sobą falę dramatu, niekończącą się litanię sukcesów i niepewności oraz znacznie młodszego, wspaniałego acz raczej pustego kochanka o imieniu Spike...
PRODUKCJA: FIRMA "EWA" EWA BŁASZCZYK-JANCZARSKA
Spektakl jest realizowany za zgodą Samuel French Inc., za pośrednictwem AGENCJI ADiT.
2019-09-01 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
OSY

Reżyseria: Iwan Wyrypajew


Tłumaczenie: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Scenografia: Anna Met
Kostiumy: Katarzyna Lewińska
Muzyka: Jacek Jędrasik
Reżyseria światła: Adam Czaplicki
Asystent scenografa i kostiumografa:Małgorzata Domańska
Producent: Piotr Duda (WEDA Dom Artystyczny)
Producent wykonawczy: Jan Malawski
Asystenci reżysera: Jan Malawski, Michał Rogalski

Obsada: 

Magdalena Boczarska, Dariusz Chojnacki, Marcin Dorociński

 
Czas trwania: 80 minut, bez przerwy
Data premiery: 29 listopada 2018

Dwóch mężczyzn i jedna kobieta, nie wiedząc, co zrobić ze swoim życiem i jak poradzić sobie z absolutną samotnością we wszechświecie, ruszają w odważną i tragikomiczną podróż do świata splątanych relacji pomiędzy nimi samymi. Próbują znaleźć wyjście z sytuacji, w której normalne środki komunikacji zawodzą. Żeby uwolnić się od samotności i samooszustwa, bohaterowie sztuki podejmują szaloną próbę wyrwania się z pułapki czasu, bytu i własnego ja. Jest to jednocześnie i bardzo śmieszne, i niezwykle przejmujące. Jak zawsze w sztukach Wyrypajewa: bardzo śmiesznie, trochę smutno, trochę okrutnie i wreszcie trochę o tym, jaki jest sens życia.
 
Iwan Wyrypajew uważa OSY za swój najlepszy dramat. Po pierwsze, to bardzo śmieszna i błyskotliwa komedia na ważny temat, po drugie zaś, ta sztuka ma nietypową strukturę, w której zawiera się ukryty przed spojrzeniem widza kod. Zgodnie z zamierzeniem autora powinien on wpływać na percepcję odbiorcy – czynić ją świadomą i klarowną. To sztuka o tym, jak widz ją odbiera.
 
PRODUKCJA: DOM ARTYSTYCZNY WEDA
2019-09-01 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
WANIA, SONIA, MASZA I SPIKE

Tłumaczenie: Bogusława Plisz-Góral
Reżyseria: Maciej Kowalewski
Scenografia: Arkadiusz Kośmider
Światło: Adam Czaplicki
Kostiumy: Dorota Roqueplo
Asystentka scenografa i kostiumologa:Małgorzata Domańska
Producent wykonawczy i asystent reżysera:Ewa Ratkowska
Asystent producenta wykonawczego: Michał Poniatowski

Obsada: 

Ewa Błaszczyk, Dorota Landowska, Małgorzata Rożniatowska/Jowita Budnik, Marianna Janczarska, Maciej Kowalewski, Wojciech Zieliński

 
Czas trwania: 100 minut, jedna przerwa
Data premiery: 15 grudnia 2018

Wania i jego adoptowana siostra Sonia, rodzeństwo w średnim wieku, dzielą dom po rodzicach w Bucks County w Pensylwanii. W idyllicznej scenerii domu na wzgórzu na tarasie z pięknym widokiem na staw popijają poranną kawę. Mają imiona bohaterów Czechowa nadane przez rodziców – entuzjastów teatru. Wania i Sonia nigdy nie musieli dorosnąć. Opiekowali się teraz już zmarłymi rodzicami, nie mają pracy. Pieniądze zapewnia im ich siostra Masza, słynna aktorka seriali klasy premium („Lady killer” to jej najsłynniejsza rola), która jest właścicielem domu i płaci rachunki. Wania (który jest gejem) i Sonia (która zawsze przypomina wszystkim, że została adoptowana) spędzają dni, rozpamiętując wszystkie stracone szanse, zastanawiając się, czy gaj dziewięciu wiśni na ich posiadłości to już wiśniowy sad i opłakują swój raczej czeski los w życiu. Jedynym innym mieszkańcem domu jest sprzątaczka Kasandra, która podobnie jak jej imienniczka, ma skłonność do wypowiadania strasznych i absurdalnych proroctw, w które nikt nie wierzy, a które czasami się sprawdzają. Ta „sielanka” zostaje przerwana niespodziewaną wizytą Maszy, niosącą ze sobą falę dramatu, niekończącą się litanię sukcesów i niepewności oraz znacznie młodszego, wspaniałego acz raczej pustego kochanka o imieniu Spike...
PRODUKCJA: FIRMA "EWA" EWA BŁASZCZYK-JANCZARSKA
Spektakl jest realizowany za zgodą Samuel French Inc., za pośrednictwem AGENCJI ADiT.
2019-09-02 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
OSY

Reżyseria: Iwan Wyrypajew


Tłumaczenie: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Scenografia: Anna Met
Kostiumy: Katarzyna Lewińska
Muzyka: Jacek Jędrasik
Reżyseria światła: Adam Czaplicki
Asystent scenografa i kostiumografa:Małgorzata Domańska
Producent: Piotr Duda (WEDA Dom Artystyczny)
Producent wykonawczy: Jan Malawski
Asystenci reżysera: Jan Malawski, Michał Rogalski

Obsada: 

Magdalena Boczarska, Dariusz Chojnacki, Marcin Dorociński

 
Czas trwania: 80 minut, bez przerwy
Data premiery: 29 listopada 2018

Dwóch mężczyzn i jedna kobieta, nie wiedząc, co zrobić ze swoim życiem i jak poradzić sobie z absolutną samotnością we wszechświecie, ruszają w odważną i tragikomiczną podróż do świata splątanych relacji pomiędzy nimi samymi. Próbują znaleźć wyjście z sytuacji, w której normalne środki komunikacji zawodzą. Żeby uwolnić się od samotności i samooszustwa, bohaterowie sztuki podejmują szaloną próbę wyrwania się z pułapki czasu, bytu i własnego ja. Jest to jednocześnie i bardzo śmieszne, i niezwykle przejmujące. Jak zawsze w sztukach Wyrypajewa: bardzo śmiesznie, trochę smutno, trochę okrutnie i wreszcie trochę o tym, jaki jest sens życia.
 
Iwan Wyrypajew uważa OSY za swój najlepszy dramat. Po pierwsze, to bardzo śmieszna i błyskotliwa komedia na ważny temat, po drugie zaś, ta sztuka ma nietypową strukturę, w której zawiera się ukryty przed spojrzeniem widza kod. Zgodnie z zamierzeniem autora powinien on wpływać na percepcję odbiorcy – czynić ją świadomą i klarowną. To sztuka o tym, jak widz ją odbiera.
 
PRODUKCJA: DOM ARTYSTYCZNY WEDA
2019-09-02 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
BAL MANEKINÓW
Bruno Jasieński
Reżyseria: Jerzy Stuhr
Obsada: Maciej Stuhr, Nina Minor, Michał Breitenwald, Wojciech Chorąży, Andrzej Deskur, Andrzej Dębski, Jędrzej Taranek/Patryk Gnaś oraz Maria Bijak, Jacobina Blüm, Agnieszka Borkowska, Aleksandra Grącka, Klaudia Gryboś, Marek Bula, Michał Misza Czorny, Bartłomiej Gąsior, Patryk Gnaś, Daniel Leżoń
 
Noc, środek karnawału, jeden z domów mody w Paryżu. W tę jedną noc w roku manekiny mogą spełnić swoje marzenia o wolności i wydać bal. Wspaniałą zabawę w pewnej chwili przerywa im jednak intruz, w pracowni pojawia się człowiek – poseł Ribandel. Aby tajemnica manekinów nie wydała się, postanawiają zabić posła, a jeden z nich – Manekin 41 – przebiera się za intruza i odwiedza wymarzony, do tej pory dla niego nieosiągalny, bal karnawałowy ludzi. Niestety, okazuje się, że ludzki świat nie jest przyjaznym miejscem…
Ta sceniczna groteska Brunona Jasieńskiego, współtwórcy polskiego futuryzmu, napisana w latach 30. po rosyjsku w Paryżu, spolszczona przez Anatola Sterna, ukazuje skorumpowany świat politycznych intryg, afer, korupcji i rozmaitych, mniej lub bardziej obrzydliwych gierek, których inspiratorem są zarówno kapitaliści, jak i działacze robotniczy. Została przetłumaczona na wiele języków i wielokrotnie wystawiana (m.in. w 1974 r. w Teatrze Ateneum przez Janusza Warmińskiego).
Spektakl mistrzowsko łączy różne style teatralne, od farsy po groteskę, a wszystko to w szalonym kalejdoskopie ruchu, tańca i pantomimy. W 2016 r. reżyser spektaklu Jerzy Stuhr wybrał ten tekst jako materiał do pracy nad spektaklem dyplomowym w AST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.
W spektaklu wykorzystywany jest stroboskop.
2019-09-03 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET
ZAPISKI Z WYGNANIA
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer
Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce)
 

„Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami.
„Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.

 
2019-09-04 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
TEATR POLONIA,
KUP BILET
BAL MANEKINÓW
Bruno Jasieński
Reżyseria: Jerzy Stuhr
Obsada: Maciej Stuhr, Nina Minor, Michał Breitenwald, Wojciech Chorąży, Andrzej Deskur, Andrzej Dębski, Jędrzej Taranek/Patryk Gnaś oraz Maria Bijak, Jacobina Blüm, Agnieszka Borkowska, Aleksandra Grącka, Klaudia Gryboś, Marek Bula, Michał Misza Czorny, Bartłomiej Gąsior, Patryk Gnaś, Daniel Leżoń
 
Noc, środek karnawału, jeden z domów mody w Paryżu. W tę jedną noc w roku manekiny mogą spełnić swoje marzenia o wolności i wydać bal. Wspaniałą zabawę w pewnej chwili przerywa im jednak intruz, w pracowni pojawia się człowiek – poseł Ribandel. Aby tajemnica manekinów nie wydała się, postanawiają zabić posła, a jeden z nich – Manekin 41 – przebiera się za intruza i odwiedza wymarzony, do tej pory dla niego nieosiągalny, bal karnawałowy ludzi. Niestety, okazuje się, że ludzki świat nie jest przyjaznym miejscem…
Ta sceniczna groteska Brunona Jasieńskiego, współtwórcy polskiego futuryzmu, napisana w latach 30. po rosyjsku w Paryżu, spolszczona przez Anatola Sterna, ukazuje skorumpowany świat politycznych intryg, afer, korupcji i rozmaitych, mniej lub bardziej obrzydliwych gierek, których inspiratorem są zarówno kapitaliści, jak i działacze robotniczy. Została przetłumaczona na wiele języków i wielokrotnie wystawiana (m.in. w 1974 r. w Teatrze Ateneum przez Janusza Warmińskiego).
Spektakl mistrzowsko łączy różne style teatralne, od farsy po groteskę, a wszystko to w szalonym kalejdoskopie ruchu, tańca i pantomimy. W 2016 r. reżyser spektaklu Jerzy Stuhr wybrał ten tekst jako materiał do pracy nad spektaklem dyplomowym w AST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu.
W spektaklu wykorzystywany jest stroboskop.
2019-09-04 19:30 Fundacja Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury
OCH N,
KUP BILET

Poprzednie 123456789 Następne