SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI | |||
![]()
Peter Turrini
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Reżyseria: Piotr Szalsza Przekład, adaptacja, teksty piosenek: Piotr Szalsza Opracowanie muzyczne: Jerzy Kluzowicz Scenografia: Zuzanna Markiewicz Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska Reżyseria światła: Waldemar Zatorski Producentka wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Joanna Liszowska, Jerzy Kluzowicz Premiera: 17 czerwca 2021 Potrzeba było dokładnie siedmiu sekund, żeby Hedwig Kiesler – znana światu jako Hedy Lamarr – stała się jedną z najbardziej kontrowersyjnych kobiet w historii kina. W filmie EKSTAZA Gustava Machatego z 1933 roku zagrała kilka znaczących nagich scen. Aktorce zawdzięczamy jednak nie tylko artystyczny i obyczajowy przełom, ale także liczne wynalazki, m.in. tabletkę musującą o smaku Coca-Coli czy technologię wykorzystywaną w wielu protokołach komunikacyjnych – w tym GPS, Bluetooth, Wi-Fi). Monodram SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Petera Turriniego jest jednak o wiele bardziej złożony niż prosta opowieść biograficzna o losach hollywoodzkiej gwiazdy – to historia o mechanizmach sławy, marzeniach o wiecznej młodości, o przemocy w świecie filmu i polityki, wreszcie o ucieczce od przeszłości i traum wojennych. W roli Hedy Lamarr – aktorka i wokalistka Joanna Liszowska.
|
POLICJA. NOC ZATRACENIA | |||
![]()
Reżyseria: Andrzej Saramonowicz
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz Światło: Tomasz Madejski Muzyka: Dominik Strychalski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Katarzyna Kwiatkowska, Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki Data premiery: 17 stycznia 2020 Czy Polska zawsze musi skręcać w stronę absurdu? W Nocy zatracenia Andrzej Saramonowicz (autor Testosteronu i Lejdis – najbardziej popularnych polskich komedii XXI wieku) nawiązuje do sztuki Policja autorstwa Sławomira Mrożka, niekwestionowanego króla gatunku z XX wieku (m.in. Tango, Zabawa, Emigranci, Vatzlav). Świat dwóch dyktatur, z których pierwsza widzi utopijne szczęście w paranoicznym porządku, druga zaś – w upiornej tradycji. Na scenie zobaczymy Katarzynę Kwiatkowską oraz aktorów Teatru Montownia: Adama Krawczuka, Marcina Perchucia, Rafała Rutkowskiego i Macieja Wierzbickiego. – Nigdy żaden naród nie potrzebował bardziej śmiechu niż my dzisiaj – pisał w 1954 roku Witold Gombrowicz. – I nigdy żaden naród mniej nie rozumiał śmiechu – jego roli wyzwalającej.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
POLICJA. NOC ZATRACENIA | |||
![]()
Reżyseria: Andrzej Saramonowicz
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz Światło: Tomasz Madejski Muzyka: Dominik Strychalski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Katarzyna Kwiatkowska, Adam Krawczuk, Marcin Perchuć, Rafał Rutkowski, Maciej Wierzbicki Data premiery: 17 stycznia 2020 Czy Polska zawsze musi skręcać w stronę absurdu? W Nocy zatracenia Andrzej Saramonowicz (autor Testosteronu i Lejdis – najbardziej popularnych polskich komedii XXI wieku) nawiązuje do sztuki Policja autorstwa Sławomira Mrożka, niekwestionowanego króla gatunku z XX wieku (m.in. Tango, Zabawa, Emigranci, Vatzlav). Świat dwóch dyktatur, z których pierwsza widzi utopijne szczęście w paranoicznym porządku, druga zaś – w upiornej tradycji. Na scenie zobaczymy Katarzynę Kwiatkowską oraz aktorów Teatru Montownia: Adama Krawczuka, Marcina Perchucia, Rafała Rutkowskiego i Macieja Wierzbickiego. – Nigdy żaden naród nie potrzebował bardziej śmiechu niż my dzisiaj – pisał w 1954 roku Witold Gombrowicz. – I nigdy żaden naród mniej nie rozumiał śmiechu – jego roli wyzwalającej.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ALEJA ZASŁUŻONYCH | |||
![]()
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Realizacja materiału filmowego: Andrzej Wolf Kompozycja muzyki do piosenki "Szalej, nalej": Janusz Bogacki Wykonanie piosenki "Szalej, nalej": Lidia Stanisławska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Rafał Rossa Obsada: Ona – Krystyna Janda Mąż – Olgierd Łukaszewicz Matka – Emilia Krakowska Urzędniczka Ministerstwa Kultury – Dorota Landowska Urzędnik kancelarii cmentarza – Grzegorz Warchoł Data premiery: 30 grudnia 2020 Po wielu latach pracy twórczej, zanurzenia w świecie słów, idei, wzniosłych myśli, po latach życia w środowisku literackim, pisarka orientuje się, że kiedy umrze, jej mąż nie będzie miał za co jej pochować... Opowieść o człowieku samym wobec siebie, wobec bliskich i obcych, wobec urzędnika, urzędniczki, matki, męża. Ale także opowieść o tych innych wobec poetki. Wszystko w ramach niezwykłej sytuacji-próby, którą bohaterka wymyśla ze skrajnej bezsilności i na którą sama siebie okrutnie wystawia. Dramat jednego z najciekawszych współczesnych poetów Jarosława Mikołajewskiego pisany przewrotną, prześmiewczą rozpaczą lub – jak kto woli – rozpaczliwą ironią z niemałą porcją czułości, a nawet poezji. Życiowe rozliczenie artystki? A może rozliczenie każdego, kto przez całe życie kultywuje marzenia, a w finale musi się zderzyć z twardą egzystencją? „Proszę – zaznacza Jarosław Mikołajewski – nie doszukiwać się w tej historii moich własnych doświadczeń. Pozlepiałem bohaterkę z różnych postaci, także z siebie, lecz – jak to się mówi – podobieństwo do świata rzeczywistego jest złudne”.
|
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU | |||
![]()
Rachel Wagstaff, Duncan Abel na podstawie powieści Pauli Hawkins oraz filmu wytwórni DreamWorks
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU Reżyseria: Cezary Żak Przekład: Elżbieta Woźniak Scenografia: Zuzanna Markiewicz Kostiumy: Tomasz Ossoliński Reżyseria światła: Karolina Gębska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy, asystent reżysera: Jan Malawski Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Tatara Obsada: Rachel Watson – Marta Ścisłowicz Anna Watson – Agata Wątróbska Megan Hipwell – Anna Smołowik Tom Watson – Leszek Lichota Scott Hipwell – Janusz Chabior Kamal Abdic – Krzysztof Czeczot Detektyw Gaskill – Cezary Żak Prapremiera: 11 lutego 2021 Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły. Teatralna adaptacja słynnego thrillera psychologicznego. Książka, sprzedana w milionach egzemplarzy, przez wiele tygodni utrzymywała się na pierwszym miejscu listy bestsellerów dziennika „The New York Times”. Zupełnie nowy gatunek teatralny, nigdy wcześniej nieprezentowany w Och-Teatrze. Wyprodukowano w porozumieniu z Simon Friend.
|
ALEJA ZASŁUŻONYCH | |||
![]()
Reżyseria: Krystyna Janda
Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Realizacja materiału filmowego: Andrzej Wolf Kompozycja muzyki do piosenki "Szalej, nalej": Janusz Bogacki Wykonanie piosenki "Szalej, nalej": Lidia Stanisławska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Rafał Rossa Obsada: Ona – Krystyna Janda Mąż – Olgierd Łukaszewicz Matka – Emilia Krakowska Urzędniczka Ministerstwa Kultury – Dorota Landowska Urzędnik kancelarii cmentarza – Grzegorz Warchoł Data premiery: 30 grudnia 2020 Po wielu latach pracy twórczej, zanurzenia w świecie słów, idei, wzniosłych myśli, po latach życia w środowisku literackim, pisarka orientuje się, że kiedy umrze, jej mąż nie będzie miał za co jej pochować... Opowieść o człowieku samym wobec siebie, wobec bliskich i obcych, wobec urzędnika, urzędniczki, matki, męża. Ale także opowieść o tych innych wobec poetki. Wszystko w ramach niezwykłej sytuacji-próby, którą bohaterka wymyśla ze skrajnej bezsilności i na którą sama siebie okrutnie wystawia. Dramat jednego z najciekawszych współczesnych poetów Jarosława Mikołajewskiego pisany przewrotną, prześmiewczą rozpaczą lub – jak kto woli – rozpaczliwą ironią z niemałą porcją czułości, a nawet poezji. Życiowe rozliczenie artystki? A może rozliczenie każdego, kto przez całe życie kultywuje marzenia, a w finale musi się zderzyć z twardą egzystencją? „Proszę – zaznacza Jarosław Mikołajewski – nie doszukiwać się w tej historii moich własnych doświadczeń. Pozlepiałem bohaterkę z różnych postaci, także z siebie, lecz – jak to się mówi – podobieństwo do świata rzeczywistego jest złudne”.
|
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU | |||
![]()
Rachel Wagstaff, Duncan Abel na podstawie powieści Pauli Hawkins oraz filmu wytwórni DreamWorks
DZIEWCZYNA Z POCIĄGU Reżyseria: Cezary Żak Przekład: Elżbieta Woźniak Scenografia: Zuzanna Markiewicz Kostiumy: Tomasz Ossoliński Reżyseria światła: Karolina Gębska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy, asystent reżysera: Jan Malawski Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Tatara Obsada: Rachel Watson – Marta Ścisłowicz Anna Watson – Agata Wątróbska Megan Hipwell – Anna Smołowik Tom Watson – Leszek Lichota Scott Hipwell – Janusz Chabior Kamal Abdic – Krzysztof Czeczot Detektyw Gaskill – Cezary Żak Prapremiera: 11 lutego 2021 Załamana rozwodem Rachel spędza dnie na fantazjach o pięknej parze mieszkającej w domu, który codziennie mija jadąc pociągiem. Pewnego ranka zobaczy tam coś, co wywróci jej życie do góry nogami. Rachel będzie zmuszona zmierzyć się z makabryczną tajemnicą, której rozwiązanie może okazać się ponad jej siły. Teatralna adaptacja słynnego thrillera psychologicznego. Książka, sprzedana w milionach egzemplarzy, przez wiele tygodni utrzymywała się na pierwszym miejscu listy bestsellerów dziennika „The New York Times”. Zupełnie nowy gatunek teatralny, nigdy wcześniej nieprezentowany w Och-Teatrze. Wyprodukowano w porozumieniu z Simon Friend.
|
CAFÉ LUNA | |||
![]()
Drapieżna i sentymentalna, perwersyjna i naiwna, ale przez to prawdziwa w swoich namiętnościach i tęsknotach. Taka jest bohaterka monodramu CAFÉ LUNA. Jej rozmaite pragnienia i smutki wyśpiewuje na scenie Anna Sroka-Hryń. Układają się one w niezwykłą opowieść o kobiecie, która nie boi się przyjemności, ale też często topi smutki w kolejnym kieliszku wina. Wspaniała historia, wzbogacona o piosenki z tekstami Anny Burzyńskiej!
Reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz Scenografia: Ewa Gdowiok Kostiumy: Janek Kozikowski Aranżacje: Mateusz Dębski Choreografia: Anna Iberszer Projekcje: Piotr Hryń Producent wykonawczy i asystent reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Anna Sroka-Hryń z zespołem muzycznym Data premiery: 25 kwietnia 2019 fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
BIG BANG | |||
![]()
Andrzej Kondratiuk
BIG BANG Reżyseria: Piotr Ratajczak Scenografia i reżyseria światła: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa MIXER Plastyka ruchu: Arkadiusz Buszko Muzyka: Tomasz Lewandowski Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Producentka wykonawcza i asystent reżysera: Klaudia Błazik Obsada: Hela Wrońska, gospodyni – Izabela Dąbrowska Baśka – Joanna Król Zosia, sklepowa – Ilona Ostrowska Kazimierz, pastuch – Wojciech Chorąży Stasiek Skrzypek – Marcin Gaweł Naukowiec – Andrzej Konopka Mietek Wroński, gospodarz – Sławomir Pacek Janek – Michał Żurawski Data premiery: 10 września 2021 W jednej z niczym niewyróżniających się polskich wsi na Mazowszu ląduje w nocy statek kosmiczny. Zaskoczeni mieszkańcy czują się zaszczyceni faktem, że przybysze z kosmosu wybrali właśnie ich miejscowość. Postanawiają zatem przywitać gości najgodniej jak tylko potrafią: zakładają odświętne ubrania, sprzątają, a na suto zastawionym stole ląduje m.in. skrzynka wódki i najlepsze potrawy. Tak zaczynają się zakrapiane alkoholem nocne Polaków rozmowy o: życiu, śmierci, seksie, kosmitach i o kondycji ludzkości. Bohaterowie wygłaszają swoje przemyślenia na temat współczesnego świata i gatunku ludzkiego. Tekst napisany został początkowo jako sztuka teatralna z elementami science fiction, którą potem twórcy zaadaptowali na potrzeby filmu. I tak w 1989 roku powstał kultowy BIG BANG Andrzeja Kondratiuka, a cytaty z dialogów zyskały rangę prawd absolutnych. Prawd o naturze i przywarach nas, Polek i Polaków. Spektakl dotyka ważnych zjawisk aktualnej rzeczywistości: mnożących się globalnych teorii spiskowych, zagubienia ludzi w zrozumieniu skomplikowanych mechanizmów rzeczywistości, potrzebie godności i uznania, stając się refleksją nad naszymi rodzimymi przywarami. Od powstania tekstu minęło 30 lat. W międzyczasie wiele się wydarzyło i zmieniło: staliśmy się częścią Europy, statystycznie jesteśmy lepiej wykształceni, mamy nieograniczony dostęp do źródeł wiedzy, etc. Najwyższy czas na ponowną refleksję i nową interpretację, bo... "stół się, kurna, kończy tu. A gdzie się kończy kosmos?". Licencja na wystawienie utworu została wydana przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.
|
NIE TYLKO O MIŁOŚCI - RECITAL ZBIGNIEWA ZAMACHOWSKIEGO | |||
![]()
Autorski recital aktora teatralnego i filmowego Zbigniewa Zamachowskiego to spotkanie z piosenką aktorską w znakomitej interpretacji. Talent muzyczny aktora wraz z perfekcyjną techniką i kulturą wokalną sprawiają, że wykonywane piosenki na długo zostają w pamięci.
W koncercie znajdują się autorskie utwory Zbigniewa Zamachowskiego (między innymi "Credo życiowe", "W małym miasteczku"), oraz oryginalne interpretacje piosenek znanych twórców: Wasowskiego, Przybory, Młynarskiego, Korcza, Nohavicy, Dębskiego, Satanowskiego, Stachury, Bukartyka i wielu innych. Wykonawca śpiewa również utwory pochodzące z przedstawienia Teatru Syrena - "Zamach na MoCarta", a więc przede wszystkim przebój radiowej "Trójki" - "Kobiety jak te kwiaty". Panu Zbigniewowi towarzyszy w programie pianista, kompozytor i aranżer - Roman Hudaszek. Czas trwania recitalu: ok. 80 min.
|
Poprzednie | 123456789 | Następne |