KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? | |||
![]()
Autor: Edward Albee
Tłumaczenie i reżyseria: Jacek Poniedziałek Scenografia i kostiumy: Michał Korchowiec Światło: Katarzyna Łuszczyk Wideo i opracowanie muzyczne: Michał Dobrucki Układ walk: Wiesław Chmieliński Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Maja Górecka Obsada: Ewa Kasprzyk, Krzysztof Dracz, Agnieszka Więdłocha/Agnieszka Żulewska/Justyna Ducka, Antoni Pawlicki/Piotr Stramowski Wielki tekst teatralny. Arcydzieło Edwarda Albeego, tym razem w tłumaczeniu i reżyserii Jacka Poniedziałka. Noc. Kampus niewielkiej uczelni. Marta i George - małżeństwo z długim stażem mimo późnej pory przyjmuje gości. Odwiedza ich młode małżeństwo - Nick i Skarbie. Młodzi niespodziewanie zostają wciągnięci w kłótnię pomiędzy gospodarzami. Następuje alkoholowa noc pełna goryczy, wzajemnych oskarżeń i upokorzeń. W miarę jak konflikt narasta okazuje się, że związkowi Nicka i Skarbie też daleko do ideału... Cała czwórka podejmuje dziwną, tajemniczą grę, w wyniku której runą od dawna pielęgnowane pozory, a na jaw wyjdą głęboko skrywane tajemnice... Od powstania dramatu, poprzez tysiące inscenizacji i interpretacji, szczególnie tej filmowej z rolami Elizabeth Taylor i Richarda Burtona, historia ta fascynuje i zatrzymuje widzów, każąc im robić własny rachunek sumienia. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Chmura
|
KTO SIĘ BOI VIRGINII WOOLF? | |||
![]()
Autor: Edward Albee
Tłumaczenie i reżyseria: Jacek Poniedziałek Scenografia i kostiumy: Michał Korchowiec Światło: Katarzyna Łuszczyk Wideo i opracowanie muzyczne: Michał Dobrucki Układ walk: Wiesław Chmieliński Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Maja Górecka Obsada: Ewa Kasprzyk, Krzysztof Dracz, Agnieszka Więdłocha/Agnieszka Żulewska/Justyna Ducka, Antoni Pawlicki/Piotr Stramowski Wielki tekst teatralny. Arcydzieło Edwarda Albeego, tym razem w tłumaczeniu i reżyserii Jacka Poniedziałka. Noc. Kampus niewielkiej uczelni. Marta i George - małżeństwo z długim stażem mimo późnej pory przyjmuje gości. Odwiedza ich młode małżeństwo - Nick i Skarbie. Młodzi niespodziewanie zostają wciągnięci w kłótnię pomiędzy gospodarzami. Następuje alkoholowa noc pełna goryczy, wzajemnych oskarżeń i upokorzeń. W miarę jak konflikt narasta okazuje się, że związkowi Nicka i Skarbie też daleko do ideału... Cała czwórka podejmuje dziwną, tajemniczą grę, w wyniku której runą od dawna pielęgnowane pozory, a na jaw wyjdą głęboko skrywane tajemnice... Od powstania dramatu, poprzez tysiące inscenizacji i interpretacji, szczególnie tej filmowej z rolami Elizabeth Taylor i Richarda Burtona, historia ta fascynuje i zatrzymuje widzów, każąc im robić własny rachunek sumienia. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Chmura
|
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI | |||
![]()
Peter Turrini
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Reżyseria: Piotr Szalsza Przekład, adaptacja, teksty piosenek: Piotr Szalsza Opracowanie muzyczne: Jerzy Kluzowicz Scenografia: Zuzanna Markiewicz Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska Reżyseria światła: Waldemar Zatorski Producentka wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Joanna Liszowska, Jerzy Kluzowicz Premiera: 17 czerwca 2021 Potrzeba było dokładnie siedmiu sekund, żeby Hedwig Kiesler – znana światu jako Hedy Lamarr – stała się jedną z najbardziej kontrowersyjnych kobiet w historii kina. W filmie EKSTAZA Gustava Machatego z 1933 roku zagrała kilka znaczących nagich scen. Aktorce zawdzięczamy jednak nie tylko artystyczny i obyczajowy przełom, ale także liczne wynalazki, m.in. tabletkę musującą o smaku Coca-Coli czy technologię wykorzystywaną w wielu protokołach komunikacyjnych – w tym GPS, Bluetooth, Wi-Fi). Monodram SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Petera Turriniego jest jednak o wiele bardziej złożony niż prosta opowieść biograficzna o losach hollywoodzkiej gwiazdy – to historia o mechanizmach sławy, marzeniach o wiecznej młodości, o przemocy w świecie filmu i polityki, wreszcie o ucieczce od przeszłości i traum wojennych. W roli Hedy Lamarr – aktorka i wokalistka Joanna Liszowska.
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW | |||
![]()
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak Przekład: Bartosz Wierzbięta Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna Scenografia i światło: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa Mixer Choreografia: Arkadiusz Buszko Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Obsada: John Keating – Wojciech Malajkat Chris – Weronika Łukaszewska Todd Anderson – Adrian Brząkała Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski Pan Perry – Paweł Pabisiak Knox Overstreet – Radomir Rospondek Charlie Dalton – Jakub Sasak Steven Meeks – Aleksander Sosiński Richard Cameron – Jędrzej Wielecki Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW | |||
![]()
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak Przekład: Bartosz Wierzbięta Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna Scenografia i światło: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa Mixer Choreografia: Arkadiusz Buszko Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Obsada: John Keating – Wojciech Malajkat Chris – Weronika Łukaszewska Todd Anderson – Adrian Brząkała Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski Pan Perry – Paweł Pabisiak Knox Overstreet – Radomir Rospondek Charlie Dalton – Jakub Sasak Steven Meeks – Aleksander Sosiński Richard Cameron – Jędrzej Wielecki Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
Poprzednie | 123456789 | Następne |