ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ŻYCIE PANI POMSEL |
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ŻYCIE PANI POMSEL |
OŻENEK | |||
![]()
Mikołaj Gogol
OŻENEK Reżyseria: Janusz Gajos Przekład: Julian Tuwim Scenografia: Zuzanna Markiewicz Kostiumy: Dorota Roqueplo Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik Konsultacje języka rosyjskiego: Dagmara Kłosińska Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Asystent producentki wykonawczej: Cezary Margiela Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Peruki: Monika Jan-Łechtańska Obsada: (kolejność według autora): Agafia Tichonowna – Julia Wyszyńska Arina Pantelejmonowna – Barbara Dziekan Fiokła Iwanowna – Krystyna Tkacz Podkolesin – Paweł Domagała Koczkariew – Krzysztof Dracz Jajecznica – Krzysztof Stelmaszyk Anuczkin – Sławomir Pacek Żewakin – Andrzej Konopka Stiepan – Jędrzej Taranek Czas trwania: 120 minut, jedna przerwa Data premiery: 23 kwietnia 2022 Perełka światowej komedii w stylu iście groteskowym. Posażna Agafia Tichonowna nie jest typową amantką pełną romantycznych uniesień, pragnie po prostu wyjść za mąż, by podnieść swój status społeczny. To merkantylne spojrzenie na ożenek bliskie jest też licznym konkurentom do jej ręki (galeria doskonale sportretowanych typów męskich: bufonów, kłamców, nieudaczników i safandułów!). Intrygi swatów, rywalizacja między konkurentami, niepokoje głównej bohaterki i nieoczekiwany finał – inscenizacje OŻENKU Mikołaja Gogola zawsze dawały pole do popisu najwybitniejszym z wybitnych. W rolach kobiecych obsadzano Ćwiklińską, Kwiatkowską czy Seniuk, w męskich – Brusikiewicza, Gołasa, Michnikowskiego, Kobuszewskiego, Pokorę oraz Janusza Gajosa. To właśnie ten ostatni (Koczkariew w inscenizacji w warszawskim Teatrze Powszechnym w 1995 roku) wyreżyserował dla Och-Teatru tę niezwykłą komedię obyczajową, zapraszając do współpracy znakomity zespół aktorski.
|
MAMINSZYMEK | |||
![]()
"MaminSzymek" to kolejne – po monologu "One Mąż Show" – nadzwyczajne spotkanie Szymona Majewskiego z publicznością. Dostajemy osobisty, wyjątkowy tekst – tym razem opisujący relacje z Jego ukochaną Mamą. Jest to rodzaj intymnego, ale też pełnego humoru i inteligencji pożegnania. Możemy się tylko domyślać, co to znaczy być matką Szymona Majewskiego, ale ta opowieść i tak zapewne przerośnie nasze najśmielsze wyobrażenia. "MaminSzymek" porusza wiele naszych wspólnych spraw. Relacja Matki z Synem, PRL w tle, wojsko, szkoła i punk rock. A wszystko zapośredniczone tuż obok Och-Teatru, na warszawskiej Ochocie, gdzie wychowywał się Szymon Majewski. Wszystkie historie wydarzyły się naprawdę, choć niektórym trudno będzie uwierzyć.
|
OŻENEK | |||
![]()
Mikołaj Gogol
OŻENEK Reżyseria: Janusz Gajos Przekład: Julian Tuwim Scenografia: Zuzanna Markiewicz Kostiumy: Dorota Roqueplo Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik Konsultacje języka rosyjskiego: Dagmara Kłosińska Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Asystent producentki wykonawczej: Cezary Margiela Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Peruki: Monika Jan-Łechtańska Obsada: (kolejność według autora): Agafia Tichonowna – Julia Wyszyńska Arina Pantelejmonowna – Barbara Dziekan Fiokła Iwanowna – Krystyna Tkacz Podkolesin – Paweł Domagała Koczkariew – Krzysztof Dracz Jajecznica – Krzysztof Stelmaszyk Anuczkin – Sławomir Pacek Żewakin – Andrzej Konopka Stiepan – Jędrzej Taranek Czas trwania: 120 minut, jedna przerwa Data premiery: 23 kwietnia 2022 Perełka światowej komedii w stylu iście groteskowym. Posażna Agafia Tichonowna nie jest typową amantką pełną romantycznych uniesień, pragnie po prostu wyjść za mąż, by podnieść swój status społeczny. To merkantylne spojrzenie na ożenek bliskie jest też licznym konkurentom do jej ręki (galeria doskonale sportretowanych typów męskich: bufonów, kłamców, nieudaczników i safandułów!). Intrygi swatów, rywalizacja między konkurentami, niepokoje głównej bohaterki i nieoczekiwany finał – inscenizacje OŻENKU Mikołaja Gogola zawsze dawały pole do popisu najwybitniejszym z wybitnych. W rolach kobiecych obsadzano Ćwiklińską, Kwiatkowską czy Seniuk, w męskich – Brusikiewicza, Gołasa, Michnikowskiego, Kobuszewskiego, Pokorę oraz Janusza Gajosa. To właśnie ten ostatni (Koczkariew w inscenizacji w warszawskim Teatrze Powszechnym w 1995 roku) wyreżyserował dla Och-Teatru tę niezwykłą komedię obyczajową, zapraszając do współpracy znakomity zespół aktorski.
|
BOŻE MÓJ! | |||
![]()
Anat Gov BOŻE MÓJ!
Ella, terapeutka, jest samotną matką nastoletniego autystycznego chłopca. Czas dzieli między dom i pracę. W obu miejscach musi być profesjonalnym psychologiem. Pewnego dnia odbiera telefon zrozpaczonego mężczyzny, który prosi o natychmiastowe rozpoczęcie terapii. W przeciwnym razie, uprzedza mężczyzna, może stać się coś strasznego. Ella zgadza się przyjąć go po godzinach pracy, w swoim domu. W drzwiach pojawia się tajemniczy Pan B.Czy to, że zostaliśmy stworzeni na Boży obraz i podobieństwo oznacza, że Bóg jest podobny do nas? Tragikomedia BOŻE MÓJ! to niezwykle zabawne rozwinięcie takiej myśli. Anat Gov, izraelska dramatopisarka, dowcipnie odwraca relację Stwórca-stworzenie, humorystycznie komentuje znane z Biblii historie. Powraca przy tym do najważniejszych kwestii związanych z naszym losem, na nowo stawiając fundamentalne pytania. W sytuacji „bez wyjścia”, w osamotnieniu i rutynie, może zdarzyć się cud. Nieoczekiwane spotkanie, które zmieni wszystko i stanie się początkiem dalszych cudów – spotkanie z Panem B. KOPRODUKCJA Z TEATREM STU Reżyseria: Andrzej Seweryn Przekład: Agnieszka Olek Światło: Yann Seweryn Scenografia, kostiumy: Małgorzata Iwaniuk, Aleksandra Starzyńska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Muzyka: Antoni Komasa-Łazarkiewicz Konsultacje iluzjonistyczne: Sławomir Piestrzeniewicz Producent wykonawczy: Rafał Rossa Konsultacje merytoryczne: Joanna Grochowska (Fundacja SYNAPSIS) Obsada: Maria Seweryn, Krzysztof Pluskota, Ignacy Liss (student II roku Akademii Teatralnej) Data premiery: 8 lutego 2019 fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
OŻENEK | |||
![]()
Mikołaj Gogol
OŻENEK Reżyseria: Janusz Gajos Przekład: Julian Tuwim Scenografia: Zuzanna Markiewicz Kostiumy: Dorota Roqueplo Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik Konsultacje języka rosyjskiego: Dagmara Kłosińska Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Asystent producentki wykonawczej: Cezary Margiela Realizacja światła: Waldemar Zatorski Realizacja dźwięku: Michał Cacko Peruki: Monika Jan-Łechtańska Obsada: (kolejność według autora): Agafia Tichonowna – Julia Wyszyńska Arina Pantelejmonowna – Barbara Dziekan Fiokła Iwanowna – Krystyna Tkacz Podkolesin – Paweł Domagała Koczkariew – Krzysztof Dracz Jajecznica – Krzysztof Stelmaszyk Anuczkin – Sławomir Pacek Żewakin – Andrzej Konopka Stiepan – Jędrzej Taranek Czas trwania: 120 minut, jedna przerwa Data premiery: 23 kwietnia 2022 Perełka światowej komedii w stylu iście groteskowym. Posażna Agafia Tichonowna nie jest typową amantką pełną romantycznych uniesień, pragnie po prostu wyjść za mąż, by podnieść swój status społeczny. To merkantylne spojrzenie na ożenek bliskie jest też licznym konkurentom do jej ręki (galeria doskonale sportretowanych typów męskich: bufonów, kłamców, nieudaczników i safandułów!). Intrygi swatów, rywalizacja między konkurentami, niepokoje głównej bohaterki i nieoczekiwany finał – inscenizacje OŻENKU Mikołaja Gogola zawsze dawały pole do popisu najwybitniejszym z wybitnych. W rolach kobiecych obsadzano Ćwiklińską, Kwiatkowską czy Seniuk, w męskich – Brusikiewicza, Gołasa, Michnikowskiego, Kobuszewskiego, Pokorę oraz Janusza Gajosa. To właśnie ten ostatni (Koczkariew w inscenizacji w warszawskim Teatrze Powszechnym w 1995 roku) wyreżyserował dla Och-Teatru tę niezwykłą komedię obyczajową, zapraszając do współpracy znakomity zespół aktorski.
|
BOŻE MÓJ! | |||
![]()
Anat Gov BOŻE MÓJ!
Ella, terapeutka, jest samotną matką nastoletniego autystycznego chłopca. Czas dzieli między dom i pracę. W obu miejscach musi być profesjonalnym psychologiem. Pewnego dnia odbiera telefon zrozpaczonego mężczyzny, który prosi o natychmiastowe rozpoczęcie terapii. W przeciwnym razie, uprzedza mężczyzna, może stać się coś strasznego. Ella zgadza się przyjąć go po godzinach pracy, w swoim domu. W drzwiach pojawia się tajemniczy Pan B.Czy to, że zostaliśmy stworzeni na Boży obraz i podobieństwo oznacza, że Bóg jest podobny do nas? Tragikomedia BOŻE MÓJ! to niezwykle zabawne rozwinięcie takiej myśli. Anat Gov, izraelska dramatopisarka, dowcipnie odwraca relację Stwórca-stworzenie, humorystycznie komentuje znane z Biblii historie. Powraca przy tym do najważniejszych kwestii związanych z naszym losem, na nowo stawiając fundamentalne pytania. W sytuacji „bez wyjścia”, w osamotnieniu i rutynie, może zdarzyć się cud. Nieoczekiwane spotkanie, które zmieni wszystko i stanie się początkiem dalszych cudów – spotkanie z Panem B. KOPRODUKCJA Z TEATREM STU Reżyseria: Andrzej Seweryn Przekład: Agnieszka Olek Światło: Yann Seweryn Scenografia, kostiumy: Małgorzata Iwaniuk, Aleksandra Starzyńska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Muzyka: Antoni Komasa-Łazarkiewicz Konsultacje iluzjonistyczne: Sławomir Piestrzeniewicz Producent wykonawczy: Rafał Rossa Konsultacje merytoryczne: Joanna Grochowska (Fundacja SYNAPSIS) Obsada: Maria Seweryn, Krzysztof Pluskota, Ignacy Liss (student II roku Akademii Teatralnej) Data premiery: 8 lutego 2019 fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
MĄŻ I ŻONA | |||
![]()
Aleksander Fredro
MĄŻ I ŻONA Reżyseria: Krystyna Janda Scenografia: Natalia Kitamikado Kostiumy: Dorota Roqueplo Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Projekcja/Mapping: Jagoda Chalcińska Producent wykonawczy: Rafał Rossa Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Rafał Piotrowski Realizacja dźwięku: Michał Tatara Projekcje: Paweł Nowicki Konsultacja w zakresie gry na klawesynie: Karolina Kapela Obsada: (kolejność według autora): Hrabia Wacław – Marcin Hycnar Elwira, jego żona – Małgorzata Kożuchowska (aktorka Teatru Narodowego) Alfred – Jędrzej Hycnar Justysia – Maria Dębska Kamerdyner – Tomasz Drabek Premiera: 7 maja 2022 MĄŻ I ŻONA – najcudowniejsza z komedii Aleksandra Fredry. Tym razem w wiele obiecującej, wręcz wymarzonej, obsadzie. Zabawa, intryga, przyjemność i nieśmiertelny hrabia Fredro z jego kpiną, urodą ciętego języka i pięknem wiersza. Mamy nadzieję na szampańskie wieczory.
|
CASA VALENTINA | |||
![]()
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski Obsada: Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, [Piotr Machalica]/Maciej Kowalewski, Rafał Mohr, Cezary Żak Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
MĄŻ I ŻONA | |||
![]()
Aleksander Fredro
MĄŻ I ŻONA Reżyseria: Krystyna Janda Scenografia: Natalia Kitamikado Kostiumy: Dorota Roqueplo Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Projekcja/Mapping: Jagoda Chalcińska Producent wykonawczy: Rafał Rossa Asystentka kostiumografki: Marzena Wojciechowska Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Realizacja światła: Rafał Piotrowski Realizacja dźwięku: Michał Tatara Projekcje: Paweł Nowicki Konsultacja w zakresie gry na klawesynie: Karolina Kapela Obsada: (kolejność według autora): Hrabia Wacław – Marcin Hycnar Elwira, jego żona – Małgorzata Kożuchowska (aktorka Teatru Narodowego) Alfred – Jędrzej Hycnar Justysia – Maria Dębska Kamerdyner – Tomasz Drabek Premiera: 7 maja 2022 MĄŻ I ŻONA – najcudowniejsza z komedii Aleksandra Fredry. Tym razem w wiele obiecującej, wręcz wymarzonej, obsadzie. Zabawa, intryga, przyjemność i nieśmiertelny hrabia Fredro z jego kpiną, urodą ciętego języka i pięknem wiersza. Mamy nadzieję na szampańskie wieczory.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ZAPISKI Z WYGNANIA | |||
![]()
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce) „Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami. „Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.
|
Poprzednie | 2345678910 | Następne |