LILY | |||
![]()
Jack Poppelwell
LILY Reżyseria: Krystyna Janda Przekład: Elżbieta Woźniak Scenografia: [Maciej Maria Putowski] Kostiumy: Tomasz Ossoliński Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Realizacja dźwięku: Radosław Grabski Realizacja światła: Rafał Piotrowski Obsada: Lily Piper, personel pomocniczy – Krystyna Janda Richard Marshall, właściciel Marshall Development – Mirosław Haniszewski/Krzysztof Stelmaszyk Detektyw Goddard – Grzegorz Daukszewicz Inspektor Baxter – [Piotr Machalica]/Krzysztof Stelmaszyk Claire Marshall, żona Richarda Marshalla – Agnieszka Krukówna/Natalia Berardinelli Marian Selby, sekretarka – Magdalena Smalara Robert Westerby, księgowy – Mateusz Damięcki Vickie Reynolds, maszynistka – Magdalena Lamparska (Pan Logan, komputerowiec, pracownik Marshall Development – postać nieobecna na scenie, ale wymieniona w tekście) Data premiery: 23 lutego 2020 Kryminalna zabawa teatralna. Trup przemieszcza się, pojawia się i znika. Skomplikowana intryga, sprawiająca dużą przyjemność publiczności. I te wyraziste charaktery sceniczne! Świetnie naszkicowanych osiem postaci, w tym para zabawnych i niepoprawnych staruszków – inspektor ciamajda i „wiedząca wszystko sprzątaczka”, czyli znajoma inspektora z młodości, „pomagająca” mu w znalezieniu zabójcy. Reżyseruje Krystyna Janda, i to także ją oglądamy w roli tytułowej, nieznośnej Lily. Jako inspektor węszy Krzysztof Stelmaszyk. fot. Robert Jaworski
|
SHIRLEY VALENTINE | |||
![]()
Kultowy monodram, który wystawiany był już ponad 700 razy!
Krystyna Janda jako znudzona i zmęczona życiem, zahukana kura domowa. Zmywając naczynia i gotując mężowi obiad Shirley Valentine zwierza się kuchennej ścianie ze swoich zmartwień. Kiedyś pełna marzeń (chciała być stewardesą!) i nadziei, dziś samotna i niezrealizowana gospodyni, której pewnego dnia nadarza się okazja, aby zacząć wszystko od początku, zmienić życie i polubić siebie na nowo. Czy skorzysta z tej szansy? Czy odważy się zawalczyć o swoje szczęście? ------ Autor: Willy Russell Reżyseria: Maciej Wojtyszko Scenografia: Ewa Bystrzejewska Występuje: Krystyna Janda Czas trwania: 130 minut, jedna przerwa
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ZAPISKI Z WYGNANIA | |||
![]()
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce) „Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami. „Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
CAFÉ LUNA | |||
![]()
Drapieżna i sentymentalna, perwersyjna i naiwna, ale przez to prawdziwa w swoich namiętnościach i tęsknotach. Taka jest bohaterka monodramu CAFÉ LUNA. Jej rozmaite pragnienia i smutki wyśpiewuje na scenie Anna Sroka-Hryń. Układają się one w niezwykłą opowieść o kobiecie, która nie boi się przyjemności, ale też często topi smutki w kolejnym kieliszku wina. Wspaniała historia, wzbogacona o piosenki z tekstami Anny Burzyńskiej!
Reżyseria: Anna Wieczur-Bluszcz Scenografia: Ewa Gdowiok Kostiumy: Janek Kozikowski Aranżacje: Mateusz Dębski Choreografia: Anna Iberszer Projekcje: Piotr Hryń Producent wykonawczy i asystent reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Anna Sroka-Hryń z zespołem muzycznym Data premiery: 25 kwietnia 2019 fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
NATALIA SIKORA - JANIS JOPLIN - KONCERT | |||
Obsada:Natalia Sikora z zespołem muzycznym
Kultowe piosenki Janis Joplin w wykonaniu Natalii Sikory na Dużej Scenie Teatru Polonia już 11 czerwca. Natalia Sikora zaprasza do świata swoich muzycznych inspiracji. Tym razem sięga po twórczość niezapomnianej osobowości amerykańskiej sceny muzycznej lat sześćdziesiątych.Chyba każdy pamięta jej CRY BABY na przesłuchaniach w „The Voice of Poland”. Z repertuarem Janis Joplin Natalia mierzy się od dawna, ale dopiero niedawno zdecydowała się na repertuar poświęcony tylko i wyłącznie Janis. Natalia Sikora: „Śpiewam od dziecka. Od dziecka są ze mną Jimi Hendrix i Janis Joplin. W maju 2002 roku pierwszy raz w życiu nagrywałam swój głos w studiu nagraniowym. To było moje pierwsze podejście do SUMMERTIME. (…) W maju 2013 roku wygrałam program telewizyjny „The Voice of Poland”. Na początku programu w lutym 2013 zaryzykowałam i zaśpiewałam CRY BABY. Z kolei w marcu 2014 roku w Teatrze Capitol we Wrocławiu odbyła się premiera spektaklu JOPLIN. W wieku 28 lat wcieliłam się w Janis Joplin. To moje najważniejsze spotkanie z Janis. Od tamtego momentu patrzymy sobie prosto w oczy i w sam środek serc. Jakby pękła tama na wielkiej rzece. Tak zrodził się ten wodospad. To, co dotarło do mnie przez ten czas domaga się wreszcie ode mnie zaśpiewania koncertu z Janis Joplin. W marcu 2016 roku ukazał się album BURRIED ALIVE IN THE BLUES – pełnowymiarowy koncert-hołd dla mojej duchowej siostry. Mamy rok 2022. Jesteśmy głodni szczerości i prawdy. Jesteśmy głodni czułości. Jesteśmy głodni wolności. Gubimy się, szukając miłości do samych siebie i do siebie nawzajem. Nikt tak, jak Janis Joplin, nie rozrywał więzów niewoli, nikt tak nie wołał o wolność, nikt tak nie płonął w imię miłości. Dlatego wracam do Was z Janis. Chcę płonąć dla Was tą miłością i tym światłem. Zapraszam na koncert”. Zespół: Natalia Sikora – wokalJacek Talaga – gitaraOlaf Rykała – perkusjaMarcin Majcherek – basAdam Dzierżęga – klawisz
|
POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
ZABAWA | |||
![]()
Autor: Marek Modzelewski
Reżyseria: Iza Kuna Światło: Michał Grabowski Opracowanie muzyczne: Paweł Krawczyk Scenografia: Wojciech Żogała Kostiumy: Anna Męczyńska Asystent scenografa i kostiumologa: Małgorzata Domańska Asystent reżysera i producent wykonawczy: Magdalena Kłosińska Asystent producenta wykonawczego: Kamila Raüber Obsada: Anna Moskal, Marcin Perchuć, Bartosz Sak/Filip Orliński Wigilia Świąt Bożego Narodzenia, Mazury, dom na odludziu. Pisarka Ola i jej partner – reżyser teatralny Robert spędzają święta w nowo kupionym siedlisku. Zakrapiana Wigilia nie upływa w dobrej atmosferze, na wierzch wychodzą wzajemne pretensje, sytuacji nie pomaga fakt, że dorastająca córka Oli - Klaudia po kłótni z Robertem nie chce wyjść ze swojego pokoju i usiąść do kolacji. Nagle w domu pojawia się tajemniczy Mężczyzna. Z początku wydaje się, że potrzebuje pomocy. W pewnej chwili sytuacja w domu diametralnie się zmienia, to Ola i Robert zaczynają się bać… Czy Mężczyzna jest niebezpieczny? I co z tym wspólnego ma Klaudia?To pełna humoru, ale i gorzkiej refleksji, diagnoza współczesnej mieszczańskiej rodziny, która tylko z zewnątrz wydaje się idealna…Autorem sztuki jest Marek Modzelewski – scenarzysta i dramaturg, autor m.in. Koronacji iDotyku. Reżyseruje – Iza Kuna. Aktorzy w spektaklu używają nieparlamentarnych wyrazów.
|
POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
POMOC DOMOWA | |||
![]()
Autor: Marc Camoletti
Reżyseria: Krystyna Janda Tłumaczenie: Bartosz Wierzbięta Scenografia: Maciej Maria Putowski Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy: Jan Malawski Asystenci reżysera: Jan Malawski i Rafał Mohr Obsada: Krystyna Janda, Katarzyna Gniewkowska, Barbara Wypych/Małgorzata Kocik, Krzysztof Dracz, Mirosław Kropielnicki Krystyna Janda jako energiczna, pełna werwy i… niezwykle przewidująca pomoc domowa. Jest bardzo dyskretna (jak sama twierdzi) i na pewno bardzo zaradna – dzięki niej dom Olgi (Katarzyna Gniewkowska) i Norberta (Krzysztof Dracz) zawsze wygląda znakomicie, a życie jego gospodarzy płynie spokojnie i przyjemnie. Wszystko zmienia się raptownie, kiedy małżonkowie postanawiają oddzielnie wyjechać na weekend, Norbert służbowo, a Olga z wizytą do teściów. Oba wyjazdy są w istocie przykrywką dla romansów: Norbert chce w ukryciu spędzić weekend we własnym domu z Mają, zwaną Pszczółką (Barbara Wypych/Małgorzata Kocik), Olga wpada na ten sam pomysł i zaprasza do siebie Marka (Mirosław Kropielnicki)... Na szczęście pomoc domowa jest nie tylko bardzo dyskretna, ale i bardzo pomysłowa, a co ważniejsze - nigdy nie traci zimnej krwi i ironicznego poczucia humoru. Pomoc domowa od lat święci tryumfy na scenach całego świata. Znakomite dialogi, błyskotliwe riposty i nieoczekiwane zwroty akcji gwarantują wyśmienitą zabawę. Wszystko w przezabawnym tłumaczeniu Bartosza Wierzbięty, autora dialogów do m.in. Shreka i Madagaskaru. W Och-Teatrze sztukę reżyseruje Krystyna Janda, którą zobaczymy w głównej roli. fot. Katarzyna Chmura
|
WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA | |||
![]()
Jiří Havelka
WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA Reżyseria: Krystyna Janda Przekład: Michał Sieczkowski Scenografia i kostiumy: Zuzanna Markiewicz Reżyseria światła: Katarzyna Łuszczyk Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawcza i asystentka reżysera: Klaudia Błazik Obsada: Pani Zahrádková, Przewodnicząca – Agnieszka Więdłocha Pan Zahrádka – Piotr Ligienza Pani Roubíčková – Izabela Dąbrowska Pani Bernáškowa – Natalia Berardinelli Pan Kubát – Witold Dębicki/Grzegorz Warchoł Pani Horváthová – Katarzyna Żak Pan Nitranský – Sebastian Perdek Pan Švec – Michał Zieliński Pani Procházková – Izabella Olejnik Pan Novák – Cezary Żak Pan Sokol – Stanisław Brejdygant Čermákovi – Mirosław Kropielnicki Nowa data premiery: 16 lipca 2020 "Wspólnota mieszkaniowa" to komedia o społeczności mieszkającej w jednym domu. Na zebraniu wspólnoty mieszkaniowej ujawniają się różne poglądy i śmieszności ludzkich charakterów. Utwór jest satyrą na współczesne społeczeństwo. W obsadzie plejada wspaniałych aktorów.
|
UPADŁE ANIOŁY | |||
![]()
Noël Coward
UPADŁE ANIOŁY Reżyseria: Krystyna Janda Przekład: Elżbieta Woźniak Scenografia: [Maciej Maria Putowski] Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Konsultacja muzyczna: Janusz Bogacki Konsultacja choreograficzna: Anna Iberszer Asystentka scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Magdalena Cielecka, Marta Chyczewska, Maja Ostaszewska, Tomasz Drabek/Maciej Zakościelny, Wojciech Kalarus, Cezary Kosiński/Maciej Wierzbicki Czas trwania: 130 minut, 2 przerwy Premiera: 17 grudnia 2014 Historia dwóch kobiet, Julii i Jane, które niegdyś zakochały się w czasie wakacji w jednym i tym samym mężczyźnie. Dawne emocje i uczucia odżywają w nich, kiedy po wielu latach dowiadują się, że ich ukochany pojawił się w Londynie. Mimo wielu wahań, obie postanawiają spotkać się z nim, ale wspomnienia sprawiają, że dochodzi między nimi do konfliktu i scen zazdrości. Pojawienie się ich wymarzonego mężczyzny prowadzi do wielu zaskakujących sytuacji, tym bardziej, że obie damy są statecznymi żonami, których mężowie przyjaźnią się ze sobą... Klasyczna, znakomicie napisana komedia, ciesząca się od chwili napisania (1925 r.) niezwykłą popularnością nie tylko na scenach Londynu i Nowego Jorku oraz w świecie anglosaskim, ale też bardzo ceniona i wielokrotnie inscenizowana w teatrach całej Europy. Wystawiana jest regularnie do dziś, ponieważ nie traci nic ze swojej aktualności. Spektakl od premiery w 2014 roku był grany na scenie Och-Teatru. Pierwszy pokaz na Dużej Scenie Teatru Polonia zaplanowany jest na 4 stycznia 2022 roku.
|
UPADŁE ANIOŁY | |||
![]()
Noël Coward
UPADŁE ANIOŁY Reżyseria: Krystyna Janda Przekład: Elżbieta Woźniak Scenografia: [Maciej Maria Putowski] Kostiumy: Tomasz Ossoliński Światło: Katarzyna Łuszczyk Konsultacja muzyczna: Janusz Bogacki Konsultacja choreograficzna: Anna Iberszer Asystentka scenografa: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Magdalena Cielecka, Marta Chyczewska, Maja Ostaszewska, Tomasz Drabek/Maciej Zakościelny, Wojciech Kalarus, Cezary Kosiński/Maciej Wierzbicki Czas trwania: 130 minut, 2 przerwy Premiera: 17 grudnia 2014 Historia dwóch kobiet, Julii i Jane, które niegdyś zakochały się w czasie wakacji w jednym i tym samym mężczyźnie. Dawne emocje i uczucia odżywają w nich, kiedy po wielu latach dowiadują się, że ich ukochany pojawił się w Londynie. Mimo wielu wahań, obie postanawiają spotkać się z nim, ale wspomnienia sprawiają, że dochodzi między nimi do konfliktu i scen zazdrości. Pojawienie się ich wymarzonego mężczyzny prowadzi do wielu zaskakujących sytuacji, tym bardziej, że obie damy są statecznymi żonami, których mężowie przyjaźnią się ze sobą... Klasyczna, znakomicie napisana komedia, ciesząca się od chwili napisania (1925 r.) niezwykłą popularnością nie tylko na scenach Londynu i Nowego Jorku oraz w świecie anglosaskim, ale też bardzo ceniona i wielokrotnie inscenizowana w teatrach całej Europy. Wystawiana jest regularnie do dziś, ponieważ nie traci nic ze swojej aktualności. Spektakl od premiery w 2014 roku był grany na scenie Och-Teatru. Pierwszy pokaz na Dużej Scenie Teatru Polonia zaplanowany jest na 4 stycznia 2022 roku.
|
Poprzednie | 34567891011 | Następne |