ZAPISKI Z WYGNANIA | |||
![]()
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce) „Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami. „Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.
|
CASA VALENTINA | |||
![]()
Autor: Harvey Fierstein
Reżyseria i opracowanie muzyczne: Maciej Kowalewski Obsada: Joanna Gleń, Maria Seweryn, Piotr Borowski, Witold Dębicki, Maciej Kosmala, Mirosław Kropielnicki, [Piotr Machalica]/Maciej Kowalewski, Rafał Mohr, Cezary Żak Czerwiec 1962 r., mały hotel w górach Catskills w Stanach Zjednoczonych. Pensjonat Rity i George’a to na pozór zwykłe letnie siedlisko. W rzeczywistości jest to miejsce, dokąd z całego kraju przyjeżdżają heteroseksualni mężczyźni, którzy ubierają się jak kobiety. Ricie i George’owi (alias Valentinie) udało się stworzyć warunki, w których przebrani mężczyźni – na co dzień stateczni ojcowie i mężowie – czują się bezpiecznie. Tu mogą poczuć się w zgodzie ze sobą i ze swoim kobiecym alter ego. Sielankę przerywa doniesienie na policję o niemoralnym prowadzeniu się. Goście pensjonatu w odpowiedzi postanawiają założyć oficjalną organizację. Ale wiąże się to z ujawnieniem tajemnicy. Czy każdy z nich jest na to gotowy? Co z uczuciami ich bliskich? Dużo śmiechu, ale i temat poruszający ważne, społeczne problemy. To tekst o potrzebie bycia sobą, o sztucznych społecznych normach, tolerancji i szacunku do drugiego człowieka.Sztuka powstała na bazie prawdziwych wydarzeń. Oficjalne stowarzyszenie zostało powołane i istnieje jako Tri-Ess – The Society for Second Self (www.tri-ess.org). Spektakl jest grany z powodzeniem na Broadwayu i w Londynie. W Och-Teatrze reżyseruje Maciej Kowalewski, kostiumy stworzyła Dorota Roqueplo, a w obsadzie znakomici aktorzy. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 12. ROKU ŻYCIA fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
ZAPISKI Z WYGNANIA | |||
![]()
Autorka: Sabina Baral
Reżyseria: Magda Umer Obsada: Krystyna Janda i Janusz Bogacki z zespołem muzycznym w składzie: Tomasz Bogacki (gitara), Mateusz Dobosz/Paweł Pańta (kontrabas), Bogdan Kulik (perkusja), Marek Zebura (skrzypce) „Zapiski z wygnania” to bardzo osobiste wspomnienia Sabiny Baral, dwudziestoletniej emigrantki roku 1968, która wyjechała razem z rodzicami. „Ile cierpienia można znieść, zanim się nie oszaleje? Powychodzili z lasów, z dziur w ziemi, z szaf, piwnic i strychów, wyszli półżywi z obozów, wrócili z Syberii i Kazachstanu, do domu, do Polski. A potem, przez następne dwadzieścia trzy lata nie wyjechali (...). Chcieli mieszkać tutaj, tu, gdzie się urodzili ich rodzice i gdzie się urodziły ich dzieci – my. Po wojennej gehennie, po latach cierpienia i strachu, mimo wszystko jeszcze raz zadecydowali, że Polska to ich kraj. I tych ludzi po 1968 roku Polska wyrzuciła”.
|
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI | |||
![]()
Peter Turrini
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Reżyseria: Piotr Szalsza Przekład, adaptacja, teksty piosenek: Piotr Szalsza Opracowanie muzyczne: Jerzy Kluzowicz Scenografia: Zuzanna Markiewicz Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska Reżyseria światła: Waldemar Zatorski Producentka wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Joanna Liszowska, Jerzy Kluzowicz Premiera: 17 czerwca 2021 Potrzeba było dokładnie siedmiu sekund, żeby Hedwig Kiesler – znana światu jako Hedy Lamarr – stała się jedną z najbardziej kontrowersyjnych kobiet w historii kina. W filmie EKSTAZA Gustava Machatego z 1933 roku zagrała kilka znaczących nagich scen. Aktorce zawdzięczamy jednak nie tylko artystyczny i obyczajowy przełom, ale także liczne wynalazki, m.in. tabletkę musującą o smaku Coca-Coli czy technologię wykorzystywaną w wielu protokołach komunikacyjnych – w tym GPS, Bluetooth, Wi-Fi). Monodram SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Petera Turriniego jest jednak o wiele bardziej złożony niż prosta opowieść biograficzna o losach hollywoodzkiej gwiazdy – to historia o mechanizmach sławy, marzeniach o wiecznej młodości, o przemocy w świecie filmu i polityki, wreszcie o ucieczce od przeszłości i traum wojennych. W roli Hedy Lamarr – aktorka i wokalistka Joanna Liszowska.
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI | |||
![]()
Peter Turrini
SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Reżyseria: Piotr Szalsza Przekład, adaptacja, teksty piosenek: Piotr Szalsza Opracowanie muzyczne: Jerzy Kluzowicz Scenografia: Zuzanna Markiewicz Asystentka ds. scenografii: Małgorzata Domańska Reżyseria światła: Waldemar Zatorski Producentka wykonawcza i asystentka reżysera: Magdalena Kłosińska Obsada: Joanna Liszowska, Jerzy Kluzowicz Premiera: 17 czerwca 2021 Potrzeba było dokładnie siedmiu sekund, żeby Hedwig Kiesler – znana światu jako Hedy Lamarr – stała się jedną z najbardziej kontrowersyjnych kobiet w historii kina. W filmie EKSTAZA Gustava Machatego z 1933 roku zagrała kilka znaczących nagich scen. Aktorce zawdzięczamy jednak nie tylko artystyczny i obyczajowy przełom, ale także liczne wynalazki, m.in. tabletkę musującą o smaku Coca-Coli czy technologię wykorzystywaną w wielu protokołach komunikacyjnych – w tym GPS, Bluetooth, Wi-Fi). Monodram SIEDEM SEKUND WIECZNOŚCI Petera Turriniego jest jednak o wiele bardziej złożony niż prosta opowieść biograficzna o losach hollywoodzkiej gwiazdy – to historia o mechanizmach sławy, marzeniach o wiecznej młodości, o przemocy w świecie filmu i polityki, wreszcie o ucieczce od przeszłości i traum wojennych. W roli Hedy Lamarr – aktorka i wokalistka Joanna Liszowska.
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
OKNO NA PARLAMENT | |||
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
ZEMSTA | |||
![]()
Aleksander Fredro
ZEMSTA Reżyseria: Waldemar Śmigasiewicz Scenografia, kostiumy: Maciej Preyer Światło: Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Preyer Ruch sceniczny: Emil Wesołowski Asystent scenografa: Małgorzata Domańska Opracowanie muzyczne: Waldemar Śmigasiewicz, Michał Cacko Producent wykonawczy i asystent reżysera: Alicja Przerazińska Obsada: Cześnik, Maciej Raptusiewicz – Cezary Żak Rejent Milczek – Wiktor Zborowski/Piotr Cyrwus Józef Papkin – Artur Barciś Klara Raptusiewiczówna – Zofia Zborowska/Marta Kurzak Wacław Milczek – Michał Piela Dyndalski – [Wojciech Pokora]/Jan Mayzel Podstolina, Hanna Czepiersińska – Viola Arlak Michał Kafar i Maciej Miętus – Adam Serowaniec/Otar Saralidze/Kamil Pruban Czas trwania: 110 minut, 1 przerwa Premiera: 14 lutego 2013 Hrabia Aleksander Fredro o Polaków życiu sąsiedzkim. Ile to już razy śmieliśmy się ze sporu o mur graniczny i fanfaronad Papkina? Ile wspaniałych i legendarnych kreacji aktorskich zyskaliśmy dzięki Zemście? To arcydzieło polskiej literatury to jednak nie tylko klasyka komedii – elementarz komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci czy humoru słownego – ale również jeden z najbardziej krytycznych utworów o polskości, często w szyderczy i o dziwno wciąż aktualny sposób wyszydzający nasze narodowe przywary i słabostki. Utwór, którego ostrze zaczyna nam doskwierać, gdy mija już śmiech. Nasza Zemsta to próba dokonania współczesnej interpretacji tej romantycznej komedii, opowiadająca o konflikcie między Cześnikiem a Rejentem, ale jednocześnie wykpiwająca nas samych i czasy, w których żyjemy. Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, w reżyserii znanego z ironii specjalisty od Gombrowicza, Waldemara Śmigasiewicza, wystawiany z okazji obchodów roku Aleksandra Fredry.
|
CZARNE ANIOŁY - koncert Natalii Sikory | |||
|
STOWARZYSZENIE UMARŁYCH POETÓW | |||
![]()
Tom Schulman Stowarzyszenie Umarłych Poetów
Na podstawie filmu Wytwórni Touchstone Pictures ze scenariuszem Toma Schulmana Reżyseria i opracowanie muzyczne: Piotr Ratajczak Przekład: Bartosz Wierzbięta Dramaturgia: Maria Marcinkiewicz-Górna Scenografia i światło: Marcin Chlanda Kostiumy: Grupa Mixer Choreografia: Arkadiusz Buszko Asystentka ds. scenografii i kostiumów: Małgorzata Domańska Producent wykonawczy i asystent reżysera: Jan Malawski Obsada: John Keating – Wojciech Malajkat Chris – Weronika Łukaszewska Todd Anderson – Adrian Brząkała Nolan – Mirosław Kropielnicki/Maciej Wierzbicki Neil Perry – Jędrzej Hycnar/Maciej Musiał/Maciej Musiałowski Pan Perry – Paweł Pabisiak Knox Overstreet – Radomir Rospondek Charlie Dalton – Jakub Sasak Steven Meeks – Aleksander Sosiński Richard Cameron – Jędrzej Wielecki Prapremiera polska: 28 marca 2019 roku Teatralna wersja kultowego filmu Petera Weira. W Akademii Weltona, elitarnej męskiej szkole z internatem, rozpoczyna się kolejny rok szkolny. Do grona pedagogów dołącza nowy charyzmatyczny wykładowca języka angielskiego – John Keating. Czterem zasadom akademii, którymi są: tradycja, honor, dyscyplina i doskonałość, przeciwstawia inny sposób kształcenia i wychowania. Ciekawość świata, wrażliwość na literaturę piękną, umiejętność samodzielnego myślenia i chęć rozwijania indywidualnych pasji – to wartości, które próbują realizować jego uczniowie w tajnym klubie entuzjastów poezji. Co zwycięży: restrykcyjnie przestrzegana tradycja czy prawo do marzeń, wolności i młodzieńczego buntu? fot. Katarzyna Kural-Sadowska
|
Poprzednie | 456789101112 | Następne |